Friday 18 March 2011

Aku "kopi O ais".....Bagaimana boleh dapat nama ni....???

Ceritanya berbunyi lagu ni.....lagu apa.? ha tu kita x tau lagi....dulu masa  mula-mula aku masuk Universiti. Aku ni kenal pelbagai jenis orang. Tapi tu bukan point dia pun. Aku kenal sorang mamat ni kebetulan dia ni roomate aku....aku panggil dia 'Zack' bukan nama sebenar...Zack ni selalu ajak aku overnite. oppsss...overnight bukan pi mana pun. Pi lepak kat umah dia ja.so minuman aku kopi O dan biskut mayat (hampa tau tak biskut mayat tu biskut apa?..ha bukan biskut mayat punya tapi biskut empat segi jaacobs tu.. haa..hampa tau pasai pa ia dipaggil biskut mayat?? sebab biskut tu la yang orang selalu hidang bila ada kematian...tu la cita dia...ish menyimpang jauh ni...kat mana ntah kita td..). Haa.....memang cukup sedap la makan biskut mayat cicah dengan kopi O.....
pergh...melekat..
     Sejak dari saatt tu aku ni minat minum kopi O....sampai muka aku pun dah jadi macam kopi O...dari diploma sampai la aku masuk ke Ijazah...aku suka minum Kopi O...tapi bila masuk degree aku upgrade sikit....jadi la kopi O ais....smpai la aku tukar nama di FB aku sebagai kopi O ais.......aku minat seni n semakin hari orang mula mengenali nick name baru aku tu...bila jumpa ja......"kopi O ais ..satu!!"...kawan2 la yang selalu melawak mcm tu...ye la kan aku ni seorang yang pemalu di kalangan kawan2 aku.....
aku seorang yang sangat pendiam bila belum mengenali aku....tapi kalau dah kenal...hah kamcing beb....
di Universiti aku dapat peluang untuk melawat negara2 luar ....macam program IMTGT.....aku dh p 2 kali dh....First yang aku join..Malaysia tuan rumah...dari situ dapat ramai kawan...dan second di Thaksin Universiti, Songkla, Thailand.........kat Tahiland tu la nama kopi O ais ni di kenali...sebab orang luar tak pandai


nak sebut nama penuh aku......so aku kenalkan diri aku dengan nama kopi O ais....dalam bahasa Thailand.."O-liang" .......haaaa...tu la kisah sebenarnya...so sampai sekarang la aku still dipanggil dengan nama kopi O ais....


                           KOPI 'O' AIS

3 comments:

  1. oooooooooooooooooo...bru taw

    ReplyDelete
  2. kopi o ais satu!!!!
    kasi pekat....tarak manis...........!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...